2009-12-28

Stanna upp

Har ni känt av julfriden i år?
Inte jag, jobbat och slitit har vi gjort så pass
att vi båda var helt slut när julafton kom.
Har inte funnits tid att stanna upp och njuta.

Därför har jag bestämt mig för att istället fira
nyår lite extra. Nyårs pyntat har jag gjort med
vitt och silver, mycket levande ljus.
Bort med det röda och in med vita gardiner.

Göra våra egna traditioner, stanna upp, andas
och känna lugnet. Det är ju trots allt det denna
högtid handlar om även om det knappast känns
så mitt i all stress.

1 kommentar:

  1. Ja, hur många känner inte som dej...Blir tämligen sjuk när julafton kommer.
    Ett klokt beslut tycker jag. Man måste nog stanna upp och tänka till, innan det är försent och inte falla in i någons annans modell av att leva utan leva sitt EGET liv och hur man vill ha det.
    Så ha nu en lugn och skön Nyårs helg!!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...