2012-04-13

Mitt dockhus - Jag har köpt ett badrum!

Dagen har jag spenderat på tradera och lagt bud på de fina möbler jag spanat in
i ett par dagar nu. Jag måste ju spendera tiden i väntan på huset på något sätt ;)
Tänker som så att jag nog får lite födelsedags pengar imorgon, varför inte börja bränna 
dem redan nu ;)

Sambon frågade mig idag om jag har en 30 års kris som börjar "leka" med dockor.. 
nej det är ju själva projektet som är grejjen, ni förstår!

Idag lyckades jag buda hem ett fint Lundby Stockholm badrum, komplett med både 
duschkabin, jacuzzi, handdukar och schampoflaskor. Så glad att jag  vann budgivningen 
då detta är precis det badrum jag var ute efter. Till halva priset av vad de tar på butiken 
dessutom, inte illa!

Säljarens bilder samt bilder från Lundbys egen sida.




Jag budade även på en fin vit spegel och en hög vit byrå som kommer att passa perfekt i mitt hus
som blir en blandning av egna diy möbler, slitna möbler som jag tänkt renovera upp samt några nya
moderna möbler.

 Min sista "vinst" var detta paket av slitna och nötta äldre möbler. Jag var egentligen mest nöjd över tvättmaskinen men fick ju inte bara en utan två spisar på köpet, vardagsrumsbord, lampor, byrå..
Dessa ska målas och fräschas upp för att passa in i huset. Den öppna spisen är jag sugen på att modda
lite genom att ta bort veden och istället sätta dit blockljus i olika storlekar.

Har någon något tips på vad man kan använda som blockljus? Eller finns det rent att köpa?

Här ser ni min lilla mix av "loppis möbler"



 Vad tror ni? Finns det något potential i mina inköp?

Själv har jag ju inte legat på latsidan med "renoveringen" Även om jag inte fått huset än har jag börjat
fixa med golv. Jag vill gärna ha äkta trägolv i huset, vitt och fräsch ska det vara!

Jag fick för mig att glasspinnar skulle funka..? Jag har klippt av de rundade hörnen på alla pinnar och
testat lägga ut dem ungefär som jag vill ha dem i huset. Nu ligger de bara i en påse och väntar...


Jag testade även att göra lite egna möbler framför tv:n en kväll. Resultatet blev en liten modern turkos
bänk (jag kallar den modern för att gardera upp min galna "design") en skev blingad ram som saknar
spegelglas samt 2 stycken silver lampor.

Jag har upptäckt ett ökat intresse av mitt lilla renoverings projekt hos mini som ville vara med och fota
idag. Han har uppgraderat sig från sin plastkamera till en iphone, smart kille! Han tycker om att ställa 
upp saker och fota, precis som han sett mig göra tusen gånger :)


 
 

Det var allt för idag, fortsättning följer!
Ps ni måste titta in hos Snabbscrapparen som visar upp sitt egen tillverkade dockhus och delar med sig
av en massa fina tips, missa inte det!

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag också vill börja nu! Är lite rädd bara att mina saker inte få vara ifred och jag har inget bra ställe att förvara sakerna på.. golvet kommer blir perfekt tror jag!

    SvaraRadera
  2. Jag följer ditt projetk med spänning! Kul att du uppskattade inlägget med mitt tittskåp. Som blockljus föreslår jag cernit lera. Den härdar man i ugnen och är lätt att arbeta. Den reagerar på kroppsvärme och blir den för mjuk är det bara att kyla den. Göra blockljus borde vara enkelt, bara rulla och skära. Du kan tillverka "mat" med den också, tårtor, ostar osv. Glasspinne golvet kommer att bli coolt! Dina lampor var riktigt rofina. Du vet att det är kablar dragna i huset så att du kan tända Lundbys lampor va?

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte blockljus av en vit sån där klubbpinne.... kan inte det funka? Eller bara rulla ihop ett papper tätt, tätt och kapa i lagoma bitar?

    SvaraRadera
  4. Gu va roligt!!! Varför är allt som är modell mindre alltid så mycket sötare!? Love it! Det kommer bli jättefint!!! :D

    SvaraRadera
  5. Kommer inte ihåg var jag köpte cernit, mitt tittskåp är ju 12-13 år gammalt. Gjorde en snabbsökning på nätet på cernitlera... Panduro har ingen med på Clas Ohlson får du 10 färger för 119:- och jag lovar att det räcker låååångt. Färgerna går att blanda med varandra också. Kommer ihåg att jag gjorde prinsesstårtor bl.a. Ha det så kul!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...