2009-11-07

Freebie - Biljetter i vintage stil

Nu är det ett tag sedan jag delade med mig av nya biljetter.
Men nu har jag designat ett nytt ark med 20 stycken nya
biljetter i vintage stil. Alla har jultema och passar perfekt
för julkort, layouter, julklappar och altrade projekt.

Gratis för dig att skriva ut och använda som du vill,
allt jag önskar är en länk tillbaka till bloggen så
fler kan ladda hem mina freebies :)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Jag vet att ni är många som inte har skrivare och
möjlighet att skriva ut mina biljetter, och jag har
tidigare fått förfrågan om jag skulle kunna tänka
mig att sälja färdigutskrivna biljetter och skicka
via post. Jag har funderat lite mer på detta och
undrar om intresset fortfarande finns?
Maila mig gärna på the80sme@gmail.com
om du är intresserad!

Image and video hosting by TinyPic
För er som har egen skrivare kommer beskrivning
på hur du går tillväga för att skapa dina egna biljetter.

1. Skriv ut dessa på en hög fotoinställning för bästa kvalité.
Använd dig av cardstock i a4 format, vitt eller ljust kraft
papper, se till att du skriver ut på sidan med strukturen.

Image and video hosting by TinyPic

2. Du kan välja att perforera dina biljetter med en nål
(eller symaskin utan tråd) för att sedan riva isär dem,
eller klippa dem och alternativt rugga till kanterna
med kanten på en sax.

Image and video hosting by TinyPic

3. För en personlig stil använd fluid chalk, stickles,
embossa, mista ect ect, bara fantasin sätter gränserna.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

4. Dela gärna med dig av de projekt du skapat genom
en liten kommentar eller ett mail till the80sme(at)gmail.com

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

Ladda hem biljetter här

Credits: Vintage photos Graphics fairy
Fonts: Rough typewriter, Old stamper, Porcelain,
Maximilian Antiqua, Brock Script, ChopinScript
all available at dafont.com
Brushes: obsidiandawn.com

48 kommentarer:

  1. Du e bra go som delar med dig av allt fint du! Tyvärr har jag inge bläck kvar i skrivaren :(

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad jag längtar tills jag jag kan sitta ner och skapa med dessa!! Så snygga!!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för dom jättefina biljetterna! :) Nu har jag länkat till dig med en bild i min sidebar.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för de fina biljetterna

    SvaraRadera
  5. Oj, ännu mera fina biljetter. De är så underbart fina och du är toppen som delar med dig. Om du har tid över (för tid har väl alla pysslare i massor???) får du gärna göra biljetter med bröllopstema... Gifte mig för en månad sen och nästa vecka kommer 150 kort från bröllopet på posten. Ska bli så kul att sätta igång att scrappa dem. Dina biljetter hade varit kul att använda på mina LOs.
    ninaerica

    SvaraRadera
  6. Oj, ännu mera fina biljetter. De är så underbart fina och du är toppen som delar med dig. Om du har tid över (för tid har väl alla pysslare i massor???) får du gärna göra biljetter med bröllopstema... Gifte mig för en månad sen och nästa vecka kommer 150 kort från bröllopet på posten. Ska bli så kul att sätta igång att scrappa dem. Dina biljetter hade varit kul att använda på mina LOs.
    ninaerica

    SvaraRadera
  7. åhh vilka godsaker du kommer med.
    tack tack
    kram Eva

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för dessa ljuvliga biljetter. Kram

    SvaraRadera
  9. Riktigt supersnygga! Tusen tack!

    SvaraRadera
  10. Ursnygga tickets! Jag har skrivit ut och länkat till dig både på forum.pyssel.net och i min blogg!

    SvaraRadera
  11. Underbart fina, filen sparad på min dator och jag kommer länka från min blogg. Stort tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  12. Nu har jag lagt upp en bild på några julkort där jag använt dina biljetter. Tack återigen. Kram

    SvaraRadera
  13. These are adorable!!! You did such a great job on these. Thanks so much for giving me credit for the graphics, that was so sweet of you!
    I would love it if you would link this up on Monday to my linky party called "Brag Monday". I know my readers would love to see your darling tickets!

    SvaraRadera
  14. Jag gillar gammaldags stil.Det är fint det.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Wow så generöst!!! Supersöta underbara tags!!!
    //Hellen

    SvaraRadera
  16. Men du är väll ändå det gulligaste som finns. tack snälla söta du, va kul det blir nu att göra sina julkort och annat!
    Massor av kramar från lene

    SvaraRadera
  17. Tack så väldigt mycket!! Jag har precis skrivit ut dina fina biljetter.

    SvaraRadera
  18. Jättefina biljetter, ska helt klart länka till dig så fort jag har lyckats skapa något! =)
    Kramar Elenor

    SvaraRadera
  19. Tusen tack för underbara biljetter!

    Kram
    Biggan

    SvaraRadera
  20. Thank you very much for this wonderful tickets.

    SvaraRadera
  21. Åhhhh vilka gobitar!!!
    TACK HJÄRTAT!!! Jag har länkat till dig som tack!
    kramkram

    SvaraRadera
  22. Wow, underbara tickets!!! 1000 TACK för att du vill dela med dig av dessa vackra tickets, du är en ängen!!!
    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  23. Tack så mycket för de fina biljetterna!
    scrapkat

    SvaraRadera
  24. Thank you so much for sharing this wonderful tickets! They're gorgeous!
    Best wishes from Germany, Manuela

    SvaraRadera
  25. Thank you very much! The tickets are wonderfull. It´s a pity I don´t speak your language. Good wishes to you from Germany, Tannia

    SvaraRadera
  26. Thank you very much for this beautyfull tickets!!! Best wishes to you from Germany, Elke

    SvaraRadera
  27. Thank you very much for this tickets!
    Lovely greetings from Germany!
    Susanne

    SvaraRadera
  28. Thank you for that wonderful tickets! I love them :)
    Wish you a wonderful Christmas, Esther from Germany

    SvaraRadera
  29. Your Tickets are great! Thank you verry much for sharing with us

    SvaraRadera
  30. many thanks the tickets are great ..thanks for sharing
    jana

    SvaraRadera
  31. lasa hela bloggen, ganska bra

    SvaraRadera
  32. Thank you for the fabulous tickets! Love them!!

    SvaraRadera
  33. Thank you for the beautiful tickets!
    Wish you a wonderful Christmas, Ulrike from Germany

    SvaraRadera
  34. Thank you, there are beautiful! Have a bright Christmas, Rika from Hungary

    SvaraRadera
  35. Tack, vad du är snäll som delar med dej. Hoppas du får en fin jul.

    SvaraRadera
  36. Thank you for the great tickets !!!
    They are sooooo beautiful and useful on so many projects !
    Big thank you !!
    Valerie

    SvaraRadera
  37. Thanks a lot! Very great tickets!

    SvaraRadera
  38. Tack snälla för att du delar med dig av dessa fina tickets du skapat! god fortsättning på dig!

    SvaraRadera
  39. Thank you very much for sharing! They look great!

    SvaraRadera
  40. Du har gjort det finaste jag sett på länge. Blir imponerad av dig som kan göra så vackra saker och dessutom delar med dig. Tack!

    SvaraRadera
  41. Tusen tack för att du delar med dig, sökte runt på google efter mallar till biljetter, letade efter tomma så att man kunde skriva sin egna text i dem sedan. Men så spran jag in här och såg jättefina som du gjort.
    Kommer att komma i användning i slutet på året, lovar att länka till dig då, har lagt till dig bland mina favoriter..
    Ha en trevlig och solig vecka Kram Kram

    SvaraRadera
  42. just had these flagged up. they're great. thank you.
    hopefully i'll remember that i've saved them to my computer!!!
    kathleen mc xx

    SvaraRadera
  43. Thanks very much these are beautiful.
    Chris x

    SvaraRadera
  44. Tack så mycket för dessa fantastiska bilder! Jag tror jag hittade hit via pinterest från början. Jag har "kollat runt" på din/dina sidor, så mycket fint! Tack än en gång!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...