2009-06-29

♥ Designer ♥

Många har frågat mig vad man egentligen
kan ha en tablet till (jag visade upp min nya
vacom bamboo i The 80s Me bloggen)

Jag tänkte gå tillbaka till början och berätta
varför jag skaffade en tablet i första hand.


För ett par år sedan designade jag kläder
för sims 2 under namnet ChicChica och
Miss Cutiepie (därav namnet jag använder
på forum och på bloggar)

ChicChica var mer kändis mode medans
Miss Cutiepie riktade sig mer vad jag själv
skulle vilja ha i min drömgarderob. Mycket
glitter, glamour och glamorösa underkläder.

Detta är bara ett litet axplock av mina
designer som jag som sagt skapade för
spelet sims 2. Ögonen och kropparna
är även de skapade av mig, och anledningen
till att detta ens var möjligt var med
hjälp av min tablet.

Den gör foto redigering en dröm jämfört
med om man använder en mus (mardröm)
du får en sån otrolig precision då du använder
den som en vanlig penna. Till scrapping
är den även perfekt att använda för att
doodla och skriva journaling, jag kommer
att visa fler exempel på detta snart!

♥XOXO♥

1 kommentar:

  1. Oj vad roligt! Du har ju gjort kanonsnygga designs :-) Himla kul att sprida mode genom spel också. Du är verkligen en konstnär i alla dess former.
    Kram kram!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...