2011-09-11

Posten vs. Dhl?

Något som jag alltid gillat med scrapbutiker online
är att man ofta fått hem varorna dagen efter man
lagt ordern, alternativt 2 dagar senare, beroende på
när man lagt ordern såklart.

Något jag märkt med de butiker jag beställt av på
sista tiden är att de har gått från att använda
posten
som leverantör till DHL.

Det tråkiga med detta är att man aldrig längre får scrapsakerna direkt i brevlådan utan man måste
ta sig till deras utlämningsställen som ofta är kiosker
och spelbutiker som man aldrig besöker annars.

Den största nackdelen tycker jag är den långa
leveranstiden. Jag har fått vänta i nära 2 veckor på scrapsaker som jag behövt till olika projekt
och sedan inte haft någon större användning av.

Scrapbutiken i stan har minskat sitt utbud vilket
leder till att jag måste gå online för att få tag på det
jag vill ha, men innebär detta att jag måste
vänta i veckor på mina varor som jag redan betalt för?
Någon mer som har samma problem
och funderingar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...