2011-02-09

Min nya älskling ♥

Sådär ja! Då var dagens stora inköp avklarat,
det blev en Canon EOS 550D, en kamera som
fått väldigt bra betyg och som även kan filma i HD.
Jag har hunnit test skjuta några bilder, men
batteriet dog efter en kvart ungefär, så nu laddar
jag samtidigt som jag lagar lite middag.

Hihi kanske tur det annars hade jag nog aldrig
kunnat dra mig från kameran :)

Image and video hosting by TinyPic

Modellbeskrivning
Produkttyp Digital systemkamera
Typ av systemkamera Spegelreflexkamera (SLR)
Modellnamn Canon EOS 550D
Produktserie EOS
Filmtyp
Upplösning (Megapixel) 18,00
Typ av sensor CMOS
Storlek på sensor (mm) 22.3 x 14.9
Objektiv
Typ 18 - 55 mm
Medföljande objektiv Ja
Objektivfattning EF/EF-S
Maximal öppning f/3.5
Brännvidd (mm) 18 - 55
Längd på brännvidd (35mm likvärdig) 28 - 88
Bildstabilisator (Image stabilizer) Ja
Sökare (Viewfinder)
LCD (tum) 3,00
Optisk sökare (Viewfinder) Ja
Elektronisk sökare (Viewfinder) Ja
Egenskaper
Fokuspunkter 9,00
Manuell fokus Ja
ISO 100-6400
Slutartid (sekunder) 30 - 1/4000 + Bulb
Bildserier (Continuous shooting) (fps) 3,70
Vit balanskontroll (White Balance Control) Ja
Histogram Ja
Självutlösare Ja
Inbyggd blixt Ja
Inbyggd röda ögon-kontroll (Red-Eye Control) Ja
Stöd för extern blixt Ja
Format på bildfil JPEG/RAW
Videoinspelning Ja
Videoinspelning med ljud Ja
Videoinspelning (format) MOV [H.264]
Minne
Stöttar följande minneskort SD/SDHC/SDXC
Medföljande minneskort Nej
Anslutningar
Gränssnitt (Interface) USB 2.0 Hi-Speed
PictBridge Ja
Video Out (Se bild på TV) Ja
Övrigt
Uppladdningsbart batteri Ja
Batterityp Lithium-ion
Laddare Ja
Mjukvara Digital Photo Professional, Zoom Browser EX II, ImageBrowser, EOS Utility, Remote Shooting
Höjd (cm) 9,73
Bredd (cm) 12,88
Djup (cm) 6,20
Vikt (g) 530,00
Leverantörens produkt-ID -

1 kommentar:

  1. Åh vad fin!! En sån där skulle jag oxå vilja ha, då hade nog mina bilder från häromdagen (och idag) varit mycket finare... Får önska mig av tomten till jul, synd att det är så långt kvar...

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...