2010-12-28

I dvala

Stress, stress och lite mera stress..
Så har mitt liv sett ut de senaste veckorna.
Vi har flyttat till huset, samtidigt som vi ska få fint här
ska vi även städa ut vår gamla lägenhet.

Det ska julpyntas, planeras, bakas, pysslas, köpa
julklappar, julkläder, skickas julkort, jobba, jobba
och jobba..

Ständigt samma fråga, har ni fått till det i huset?
(Insåg just att min "
?" tangent slutat funka så jag
fick googla frågetecken kopiera och klistra in det
i detta inlägg..)

Nej, vi har inte fått till det i huset! Jo så pass så vi
kan bo här och vi har det lagom julmysigt.
gardiner har vi i alla fönster, nej alla är inte strukna
och fållade, jag har helt enkelt inte hunnit!

Nej vi har inte hunnit tapetsera eller byta golv, herregud
vad tror folk man hinner på en månad
?
dessutom är det struktur tapeter överallt så det innebär
ju inte heller lite förarbete precis. Men vi jobbar på det
men INTE i jul!

Såja då har jag fått avreagera mig lite :D
Men seriöst vissa frågar samma fråga varje dag!
Som om jag sprungit hem från jobbet förbi en snabb sväng
på dagis och sedan dragit på mig blåstället och bredspacklat
125 kvadrat, slipat och slängt upp tapet på en natt!

Slutsatsen av det hela, bloggen har fått ligga i dvala,
ett måste för att hinna med och klara av vardagen.
Jag har slitit som ett djur, och även jobbat hela julen,
igår var jag så slut att jag somnade halv sju.

Idag är jag ledig och har tid att andas, äntligen.

Så nu till något annat, lite bilder från vår jul:

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...