2010-06-02

Pysselstafett - Cupcake Toppers

Image and video hosting by TinyPic

Då har turen kommit till mig att försöka
inspirera
er till roliga sommar pyssel.

Jag tänkte dela med mig av ett roligt sätt att pimpa
dina muffins och cupcakes inför sommarens
festligheter och kalas. Du gör enkelt dina egna
små cupcake toppers med cocktailpinnar och
skatter som du hittar i dina scrapbook gömmor.

Du behöver
Cocktail pinnar (finns i vanliga matvarubutiker)
av den runda varianten.

Blommor, band, bling bling, knappar etc.
Spillbitar

Rosett topper
Knyt ett litet band runt cocktailpinnen och fäst
en knapp, liten blomma eller bling bling i mitten
med hjälp av en gluedot.

Image and video hosting by TinyPic


Liten flagga

Ta en bit spillpapper och klipp till en lagom remsa.
Vik den på mitten och fäst den på pinnen.
Fäst gärna en bit gluedot på träpinnen så håller
flaggan bättre. Klipp ett V längst ut på flaggan.
Dekorera med text, bling, stickers etc.
Knyt gärna en bit band under flaggan.

Image and video hosting by TinyPic

Fjäril Vingad
Stansa ut 3 stycken fjärilar med en stans.
Denna ljuvliga kommer från Martha Stewart.
Limma ihop 2 fjärilar med pinnen i mitten.
Fäst den tredje i mitten med en bit gluedot
och vik vingarna uppåt.
Fäst några bling stenar i mitten.

Image and video hosting by TinyPic

Hoppas du också blev sugen att skapa dina egna
cupcake toppers att dekorera sommarens godsaker med!

Här med skickar jag vidare stefett pinnen och den
går till Carina som ska blogga om tovning!
Missa inte det nu på fredag 4/6
♥ XOXO ♥

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara små dekorationer! Dessa ska jag ta efter...mmmm måste bara baka först!:)

    SvaraRadera
  2. Jättesöta!! Men jag tror jag behöver cupcakerecepten också, så att att det blir lika fint? ;-)

    SvaraRadera
  3. Så söta små dekorationer! De ser väldigt pilliga ut!

    SvaraRadera
  4. Härligt Linda! Precis vad jag behöver :)
    Har bakat jättemånga cupcakes till min dotters dop på lördag, och vill pryda dom med något extra. Har gjort toppers av papperscirklar med bilder, men de ser tyvärr lite halvbilligt ut.. ska plocka fram grejer ur skräplådan och börja direkt! Tack för all inspiration!

    SvaraRadera
  5. Detta om något gör ju att man lockas att ta sig norrut i sommar! :o)

    SvaraRadera
  6. Så fina! Vilken kul ide. Men jag blir ju sugen på att baka muffinsen oxå, vad är det för glasyr du har??
    Ser väldigt gott ut.

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...