2009-11-09

Leker du med dockor?

Jag blir alltid fascinerad när jag ser dessa fantastiska
foton tagna av Blythe dockor. För er som inte hört talas
om dessa förut så kan jag berätta att de är dockor som
först tillverkades på 70-talet men inte blir någon
större sensation förens år 2000 i en Japansk
tv reklam. Nu några år senare är dessa dockor
också väldigt stora i USA där många pysslar ihop
egna små outfits och stylar sina små divor med
skor, solglasögon, mössor, diadem etc etc.

Image and video hosting by TinyPic

1. Wearing Fashion Fever, 2. Pinks, 3. Wandering Waverly - 91/365 ADAD, 4. Mircalla Karnstein, 5. Ava, 6. The Glamour Girl, 7. Sheena, 8. Little Miss Diva, 9. Headphones, Plum's Pressie

Det roliga är att många av dessa prylar kostar
lika mycket som dina egna kläder :)
Får jag någon gång en dotter kommer jag absolut att skaffa
henne en Blythe docka, tänk så kul att fixa ihop små outfits
och fota henne i olika situationer :)

Dessa skor och den coola outfiten hittar du på otroligt söta
online shoppen This is Blythe
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Har du någon egen Blythe docka eller är du sugen
på att skaffa en? Vilken stil skulle din ha?

3 kommentarer:

  1. Jag måste ju säga att jag varit både frågande och och nyfiken inför denna Blythe"hysterin". Men att se bilderna med jämna mellanrum på flickr har varit som en långsam hjärntvätt! Precis som att jag inte varit förtjust i vissa färger, men efter att ha sett dem gång på gång i olika bloggar och på flickr har jag börjat gilla dem. Så mycket egen vilja man har! ;.)
    Du som har koll på allt - vad kostar de egentligen?? Och var kan man köpa dem? Och tror du verkligen att du skulle låta din dotter leka med den? ;-)

    SvaraRadera
  2. Thank you for visiting Christmas Time Magic and leaving your lovely comment. The vintage style tickets are perfect and I hope to be making something with them before xmas, thanks for sharing. Hugs, Margie.

    SvaraRadera
  3. Hmmm... Jag är nog den enda som tycker dockor är läskiga... Det är någonting med ögonen... Borde nog aldrig ha kollat på filmerna "onda dockan"... Men kläderna och frisyrerna är jättehäftiga :-)
    Kram kram!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...