2009-10-05

♥ Julen är här ♥

Eller var jag för tidigt ute nu?
Nej det tror jag inte, nu har jag accepterat
att sommaren kommit och gått och vad är då
bättre att göra än julstöka redan nu?
Ni vet väl att julen börjar på bara två ynkliga
små månader! Själva kommer vi att avnjuta
skyltsöndag på första parkett då vi flyttar så
centralt som man bara kan komma.
Mysigt, måste klura på något fint till balkongen
då alla som går på stan kommer att se den :)
Äntligen en anledning att pynta!

Förra julen var vi sjukt peppade.
Vi och våra vänner tog med oss sopsäckar till mitt
föräldrahem och drog ut i skogen och började
massakera granarna som pynt till balkongen.
Jag vet vad ni tänker, usch och fy stackars skog,
vad tänker hon med egentligen?
Nej, nej den enkla förklaringen är att vi äger
skogen och granarna växte där de inte skulle,
så ingen fara på taket :)

Fint blev det på balkongen iaf men snacka
jobb när eländet skulle ner i våras!
Vi hade grannbar hela balkongen, fortfarande
är det ett gäng som vägrar flytta.
Så tips, strunta i äkta och kör på plast,
iaf på balkongen. Hmm, när jag skriver detta
börjar jag argumentera med mig själv om hur
vi faktiskt kommer bo så centralt att alla kommer
se vår balkong, är det då inte värt att bråka med
lite barr mot vårkanten? NEJ!

Ja det här inlägget blev för lång, och det jag
egentligen skulle blogga om får komma i ett
annat inlägg, vill inte trötta ut er helt! :P

Avslutar med en bild på förra årets
vinterbalkong, komplett med ÄKTA granris ♥

Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...