2009-07-08

♥ Smarta tips när du foto redigerar ♥


Jag sitter för tillfället (hela natten)
och jobbar på ett projekt som jag snart
får dela med mig av i The 80s Me bloggen,
mycket spännande!

Detta involverar en hel del användande av
min tablet och photoshop. Jag tänkte dela med
mig av mina bästa tips så det kanske även blir
enklare för dig att komma igång med redigerandet!

Spara ofta - Du vill inte vara med om en program
crash eller hängning när du jobbat i timmar på
något du verkligen är nöjd med (inte hänt mig
i natt men tidigare gånger när jag blivit för
ivrig och helt glömt av mig)

Spara alltid den bild du jobbar med som en
kopia och låt originalet vara orört!

Jobbar du med en tablet för att radera något
exempelvis en bakgrund. Gör små drag och
lyft sedan pennan ofta. Chansen är stor att
du råkar radera för mycket, och trycker du
ångra så försvinner en stor del av ditt
arbete istället för en liten om du lyfter
pennan ofta!

Vrid kanvasen så att du enkelt kommer
åt alla vinklar och vrår. Oftast är det svårt
att redigera på höjden men enkelt på
längden. Du roterar enkelt tillbaka den
när du är klar med det partiet.

Hoppas ni får användning av dessa tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...