2012-03-26

Presentdekorationer från omslagspapper

I dagens pyssel tänkte jag använda mig av 3 enkla "ingredienser"
för att skapa egna presentdekorationer att dekorera presenter med.

- Presentpapper från Lagerhaus
- Laminatorpapper
- Bakers twine



Börja med att klippa ut bilder från ett omslagspapper.
Jag använder mig av Grattis papper från Lagerhaus,
men det funkar lika bra med annat papper med fina bilder.

Lägg dina bilder i ett lamineringsark med lite mellanrum
mellan bilderna.


Kör arket genom laminatorn och låt det svalna något.


Klipp med en vass sax ut bilderna, något utanför kanten.


Ta en hålstans och gör ett litet hål på lämpligt ställe.
Trä igenom ett snöre, typ bakers twine.


Klart att dekorera dina presenter med!

Ett smart och billigt sätt att få dina fina presentpapper att
komma till mer användning än att bara dölja presenten.
Väldigt snyggt med matchande tag dessutom!

Fler laminator och presentpapper pyssel kommer snart
för den som är intresserad ♥

Glöm inte att följa mig på Facebook!

3 kommentarer:

  1. Hej! Har tilldelat dig och din fina blogg ett award på min bloggsida!

    SvaraRadera
  2. jag skulle vilja ha en sån laminatmaskin, men känns inte som om jag kommer köpa en till mig själv.. enkelt och bra pyssel var det i alla fall!

    SvaraRadera
  3. vilken kul grej! jättefint att göra personliga små grejer :). jag borde bli bättre på sånt!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...