2012-01-21

Noel ♥

Min lillkille var beräknad den 31:a december men kom den 23:e.
Min nyårsbebis blev alltså en julbebis :) ♥

Jag har länge funderat på ett mellannamn till lillen. Jag vill ge honom
3 namn, ett tilltals namn och 2 mellannamn.

1 namn får han efter sin pappa, precis som min äldsta son,
och det andra mellan namnet blir... Noel ♥

Noel på engelska är ett annat ord för jul mest använt förr i tiden,
och i många engelska julvisor sjunger man om just Noel.
Det härstammar även från latin där det betyder "födelse"
och syftar då på kristi födelse.

På franska heter god jul Joyeux Noël.


Kan ni tänka er ett mer passande mellannamn till lillen? ♥



2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt, grattis!
    Vilket fint mellannamn ni har valt, det var verkligen passande.

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...