2011-09-28

Vårt barn blir en pingu bebis ♥

Vad svårt det är att shoppa till en bebis när man inte vet om det
blir en liten pojke eller flicka! Men min son visste jag att det skulle
bli en liten son men nu har jag ingen aning!

Självklart innebar det att jag förra gången gick loss och handlade
små söta skjortor, blå tröjor med dinosaurier på, sängkläder
med bilar.. blått, blått, blått!

Om vi får en pojke till så är det ju perfekt, men att klä en liten
flicka i blå biltröja..? Känner jag mig själv kommer hon att kunna
använda storebrors kläder hemma men borta vill jag nog kunna
frossa i alla fina, söta, vackra, tuffa flickkläder som finns på
marknaden! Bara för att jag själv är väldigt rosa och bling-bling
älskande..

Så denna gång blev det könsneutralt, men det är inte lätt att hitta
vill jag lova! De flesta bebis kläder, sängkläder och leksaker
är väldigt blå och väldigt rosa.

Till slut hittade jag dock lösningen: Pingu!
Söta små pingviner med färgerna, brunt, grönt, vitt, blått, rosa
etc. Dessutom är det vintertema som passar perfekt då
våran lilla skatt är beräknad i December.


Ping babygym
Pingu sängkläder & spjälskydd




Pingu mobil att hänga över spjälsängen



Och slutligen: Pingu leksak till vagnen


Jag tycker själv det är lite snyggt att alla saker matchar.
Vår 3:åring har testkört leksakerna och ger sitt
godkännande :) ♥

3 kommentarer:

  1. Så himla smart! Pingu e ju bara för sööt.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Här kommer ett tips, den här tjejen http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/index.html har massa tips på könsneutrala kläder samt varför man ska ha lite genustänk när det gäller barnkläder :) eller lite och lite, hon har enorma mängder åsikter i frågan, men man kan ju plocka ut det som passar en själv, samt att det för det mesta är nyttigt att tänka till lite ibland :) Leta runt lite på hennes sida så kommer du till både tips om kläder samt genustänket

    SvaraRadera
  3. Åh, så helt makalöst gulligt!! Jag älskar Pingu, han är ju för söt och så är hela serien intelligent gjord. Så det var bra val av babysaker tycker jag!

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...