2011-07-26

Mjukkaka i stekanna

Ja jag tror bestämt att det flyttat in en liten
hemmafru i mig, eller kanske är det bebisen
som får mig att börja "boa" som dom brukar
kalla det. För på sista tiden har jag en massa
energi över till att baka eget bröd, sylta, safta
och laga mat.

Hoppas det håller i sig till bebben kommer för
då kommer vi ha en väldigt välfylld frys :)

I dagarna bakade jag mjukkaka i stekpanna,
väldigt lätt och fort gick det. Dessutom är det
rätt kul att se hur brödet gräddas.

För att inte nämna hur gott det blev.
Vill du baka själv hittar du receptet här

Tips!
Sätt gärna lite brödkryddor i smeten.
Jag använde mig av lite ingefära och kardemumma
men näst gång ska jag testa att köpa en
påse färdiga brödkryddor.

Degen har jäst färdigt

Image and video hosting by TinyPic

Bakas i stekpannan

Image and video hosting by TinyPic

Färdiga!

Image and video hosting by TinyPic

Egentligen behöver du inte mer än bregott som
tillbehör men lite grönt piffar alltid upp!

Image and video hosting by TinyPic

Godast är det att bryta bitar av brödet direkt
från fatet. Speciellt kul när man själv fått vara
med och baka. Sådant får en liten 3åring att
växa minst 5cm av stolthet ♥

Image and video hosting by TinyPic

♥XoXo♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...