2010-10-01

Höst dukning - Äppelljuslykta

Jag har länge velat testa göra min egen äppel ljuslykta.
Höstligt och fint på ett dukat bord speciellt då temat på
morgondagens bjudning kommer att gå i just höstens tema.

Jag började med att plocka fram ett litet fat och täckte det
med gröna blad från en blombukett jag köpte idag.

Image and video hosting by TinyPic

Sedan använde jag metall formen från ett värmeljus som mall
för var jag skulle skära ut hålet till ljuset.

Image and video hosting by TinyPic

Sedan var det enkelt att gröpa ut äpplet med en sked och
sätta tillbaka ljuset i formen och trycka ned det i äpplet.

Image and video hosting by TinyPic

Jag skar även av en bit av botten för att få äpplet att stå
stadigare på löv bädden. Voila!

Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Jag är alltså världens sämsta på att lämna kommentarer, men just idag, kors i taket, händer det ! Jag följer din blog slaviskt och bara suuuuger åt mig av all inspiration; tack för det !

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...