2010-09-14

Gott & Blandat

God Kväll!
Då är man hemma från jobbet, lagat middag (även om mina
pojkar redan hade ätit) Pasta Carbonara ala GI, mums!
Snabbstekt lök istället för pasta med en sås av grädde,
ekologisk soja, vitlök, grädde, färska tomater och bacon.

Jag kan inte ens komma ihåg sist jag åt pasta, och jag
kan lova att jag absolut inte saknar det!
Jag har blivit expert på att hitta på egna substitut
och recept, vilket är rätt skönt då jag egentligen inte
är en följa recept typ :)

Jag har börjat packa här hemma för fullt och idag har
jag laddat upp med fler kartonger så nu blir det
att fortsätta med allt jag inte absolut behöver inför
flytten. För vem vill stå och packa/gnugga bort
smuts från spisen när man har ett helt nytt hus
att utforska? :D

Lite fler bilder bilder från vår tomt:

Titta så långt till grannarna, en dröm för mig som är
uppvuxen på landet där grannarna var 200 meter bort,
trodde dock aldrig jag skulle hitta detta så nära stan.

Image and video hosting by TinyPic

På gården, stor grönyta och trädgården med örter,
vinbär, hallon, rabarber etc framför bron.

Image and video hosting by TinyPic

Mitt älskade lilla äppel träd :)
Till sommaren ska jag köpa 1 eller 2 till, för mig känns
det otroligt charmigt med att kunna baka paj gjord
på sina egenodlade äpplen!

Image and video hosting by TinyPic

Förstår ni att jag längtar? :)

Imorgon blir det att åka upp till Luleå på kurs med en
kompis från jobbet, skönt med ett avbrott från vardagen!

På scrapfronten har jag fått ett 12x12 il! Sanslöst!
Jag som aldrig scrappat i större format än a4 och
mini böcker är helt plötsligt helt förälskad i stora
layouter. Jag måste fara och köpa ett nytt album då
jag redan fyllt det andra (och enda) jag har ;)

Sådär ja, det var lite om det som händer i mitt liv,
ibland är det skönt att bara skriva av sig, eller vad
tycker ni?

Vad händer i era liv?

1 kommentar:

  1. hejsan! jag har äntligen hittat din blogg;) va fin den är.... å gu va kul att ni fann ett sånt fint hus....

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig lycklig ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...